Artefakt: Oni
Obšlehnutý Ghost in the Shell nebo něco víc?
V dnešní době je studio Bungie spojované především se značkami Halo a Destiny. Jenže na přelomu tisíciletí se tahle šikovná parta nechala inspirovat japonskými anime filmy, tedy především Ghost in the Shell, díky čemuž mohla vzniknout svižná third-person akce Oni. V roli policistiky Konoko (rozhodně si neplést s Motoko) se probíjíte skrz zástupy nepřátel v dystopické budoucnosti, snažíte se dostat se na kobylku ďábelskému Syndikátu a navíc odhalujete svoji vlastní temnou minulost.
I 20 let po vydání je tahle záležitost pořád velmi příjemně hratelná. Paradoxně mohla být ještě o ždibec lepší, ale protože se závěr vývoje nesl v dost chaotickém duchu, muselo se dokončení produktu poněkud uspěchat a některé prvky skončily na podlaze střižny. Čím vším se autoři inspirovali, s čím se museli potýkat, a co mohlo být a nebylo, to se dozvíte v dnešním Artefaktu.