17.11. v 18:00 zavítáme do krokovacího dungeonu Brány Skeldalu!
A nebylo by to lepší jako krokovací dungeon? Bylo!
Zatímco v devadesátých letech na českém vývojářském rybníčku se to hemžilo point & click adventurami, Napoleon Games v čele s Jindřichem Rohlíkem se vydali na pole v našich luzích a hájích příliš neorané. A tak vznikly Brány Skeldalu, dnes kultovní počin, na který navázaly další dva díly a třeskutá knižní tetralogie. Jenže čím Brány Skeldalu zaujaly oproti zahraniční produkci? Mohla za to kreslená grafika Martina Zhoufa, přibalený editor levelů či vysoká obtížnost? To už se dozvíte v dnešním dílu Artefaktu.
Brány Skeldalu nám dávají nelehký úkol. Je třeba zabránit otevření brány do prokleté dimenze Zohar. Tu se snaží otevřít pět mágů, kteří si pro co největší klid při provádění rituálu postavili pro sebe věž jménem Skeldal, naplněnou monstry pro svou ochranu. Ještě že je tu mág Freghar, který vyvolá tři hrdiny, aby se monstrům postavili, věž dobyli a rituál přerušili. A kdo bude ty tři postavy ovládat? Samozřejmě vy! K prozkoumání máte celý ostrov Rovenland, protože vrhnout se rovnou s amatéry do bran Skeldalu je jasná sebevražda. Postupem času se parta rozroste až na šest hrdinů, což přináší široké spektrum strategií v tahových soubojích, ale obtížnost poměrně stoupá také. Hra Brány Skeldalu není snadná. Stačí pár špatně rozdělených bodů a pocítíte, že jste udělali krok vedle. Tomu napomáhají i zajímavé hrátky s prostředím, které je třeba brát na vědomí. Například v chladném klimatu musíte vystřídat zbroj za teplé oblečení nebo naopak v okolí sopky je nutné pít lektvar k ochlazení. K tomu přidejte potřebu doplňovat posádce jejich lačné žaludky a věřte, že i pětadvacet let po vydání jsou Brány Skeldalu výzvou.
Brány Skeldalu stahujte odsud: https://www.stahuj.cz/hry_a_zabava/adventury_a_rpg_hry/brany-skeldalu/