Artefakt: Maniac Mansion
Premiéra enginu SCUMM!
Na své poprvé se nedá zapomenout. Své o tom může vyprávět i engine SCUMM. Právě na něm běží řada kultovních adventur od LucasFilm Games (později známé jako LucasArts). Maniac Mansion byla první hrou s tímto enginem a v roce 1987 přinesla svěží vítr do žánru adventur. Nabídla totiž možnost hrát hned za několik různých hrdinů s odlišnými schopnostmi a právě na základě toho, za koho hrajete a které postavy zvládnete provést skrze hru bez úhony, zažijete jeden z pěti různých konců.
Na vývoji se podílel Ron Gilbert společně s Gary Winnickem a jako inspiraci si vzali klasické horory osmdesátých let, jako je Noční můra z Elm Street nebo Pátek třináctého. Jen ze hry chtěli udělat parodii využívající klišé z těchto filmů. V Maniac Mansion se setkáte s Davem. Dave musí zachránit svou přítelkyni, kterou unesla bláznivá rodina Edisonových, protože jim to nařídila dvě mimozemská chapadla.