ArtefaktRETRO TV

PÁTEK 18. 8. ARTEFAKT: DOOM II: HELL ON EARTH

Co je lepšího než nabitá brokovnice? Přeci nabitá super brokovnice!

Jaký je rozdíl mezi DOOM II a DOOM III? DOOM II dosud nebyl v Artefaktu, ale to dnes změníme. John Romero v červenci vydal knihu Doom Guy, kde vzpomíná na svou herní kariéru, a to je krásná příležitost zavzpomínat na jeho tvorbu v id Software. DOOM vyšel v roce 1994 pro PC a v duchu prvního dílu přenášel pekelnou apokalypsu z měsíců Marsu na Zemi. Rozdíl byl tentokrát v distribuci. Zatímco první díl vycházel shareware, druh díl už jste nalezli v regálech obchodů. A s téměř dvěma miliony prodanými kopiemi rozhodně nešlo o chybný tah.

SLEDUJTE ARTEFAKT O DOOM II: HELL ON EARTH 18. 8. OD 18:00 ZDE! (KLIKNĚTE)

Z technologického hlediska druhý díl velký progres oproti jedničce nenabízel, i když hra obsahovala větší levely s více monstry. A v recenzích právě za minimum inovací hra nedostávala nejvyšší hodnocení, ale i tak mezi hráči se jednalo o hit, u kterého v obchodech nestíhali pokrýt poptávku. Od vývoje jedničky se vývojářský tým v id Software kapánek rozrostl o Shawna Greena (Hexen, Daikatan) a Americana McGeeho (American McGee’s Alice, Bad Day L.A.). V letech 1995 a 2010 vyšly expanze s dalšími levely. Sám John Romero minulý rok vydal nový level, který můžete koupit na jeho stránkách a jehož nákupem přispějete Červenému kříži na pomoc Ukrajině.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *