Artefakt Rick Dangerous je tady! Sledujte 9. 2. od 18:00
Aneb jak se Core Design pokusil v osmdesátých letech o první Tomb Raider.
Je veřejným tajemstvím, že Lara Croft měla být ženskou herní obdobou Indiana Jonese. A co když tvůrci Tomb Raider zatoužili udělat hru s neohroženým hrdinou hledajícího artefakty už ke konci osmdesátých let? Jenže jak proti sobě nepoštvat tvůrce originálu a zároveň mu zůstat co nejvěrnější? Uděláme parodii! A tak v roce 1989 vychází Rick Dangerous. V ní náš hrdina letí nad Amazonií, když jeho letadlo vypoví službu a on skončí v pralese obklopený nepřátelskými indiány, smrtelnými pastmi a ještě k tomu ho hned na úvodní obrazovce nahání obrovská kamenná koule. Ještě že je po pralese také spousta nábojů do jeho věrného revolveru a zásoby dynamitu. Z pralesa se podíváme do Egypta a nakonec na nacistickou základnu, kde se Rick pokusí překazit plán útoku na Londýn.
SLEDUJTE ARTEFAKT O RICK DANGEROUS 9. 2. OD 18:00 ZDE! (KLIKNĚTE)
Hra v době vydání sklidila takový úspěch. že se hned začalo dělat na druhém dílu, i tak se neobešla bez chyb. Na první dobrou je Rick hrdina (a to ani nemusí zmínit svoje dobrodružné příjmení), postup přes jednotlivé obrazovky se ale neobejde bez umírání. Rick má totiž jednu nechvalně známou vlastnost skákat za okraj monitoru. A jestli se za okrajem skrývá bezpečná plošina nebo jedovaté bodáky, je padesát na padesát. Hádáte správně, v mnoha případech je potřeba postupovat strategií pokus/omyl a pokud to náhodou nevyjde, alespoň Rickovu smrt doprovází jeho vtipné zaječení a animace, jak nám hrdina vypadne z obrazu. Stačí ale udělat podobnou chybu šestkrát a můžete začít hrát úplně od začátku. Co by dnes odradilo většinu hráčů, byla ke konci osmdesátek běžná součást podobného žánru, takže hráči i recenzenti měli pochopení.