DefragRETRO TV

Defrag: Hideo Kodžima

Policenauts, Metal Gear i Silent Hills!

Hideo Kodžima bezesporu k nejvýraznějším postavám herního vývoje posledních 25 let. V roce 1998 se do historie nesmazatelně zapsal technologickým thrillerem Metal Gear Solid. Tím to ale samozřejmě nezačalo – tou dobou tvořil hry už více než deset let. Byl to ale právě Metal Gear doplněný o slovo Solid (kterým Kodžima upozorňoval na fakt, že je hra vytvořená z polygonů), který naplno odstartoval kariéru japonského vizionáře.

Série MGS se pak držel dlouhých sedmnáct let a poctivě nás zásoboval špionážními hrami s neotřelými postupy, ve kterých se snoubila jak epická osudovost, tak infantilní humor, přičemž celé dílo pak bylo prošpikováno typicky japonskými nápady. Chvilku se pak točil okolo nešťastného projektu Silent Hills a po odchodu z Konami stvořil další osobitý titul: Death Stranding.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *