PodcastyWolfcast

Wolfcast 53: Hardware a herní design 2

Je tady další díl Wolfcastu a s ním u mikrofonů i dvojice Michal Rybka a Martin Vaňo.

Michal v tomto povídání plynule navazuje na předchozí dva díly o vývoji počítačových her. Tentokrát se ovšem blíže podívá na vazbu mezi hardwarem a herním designem – dvě kategorie, které můžeme vnímat odděleně, avšak v praxi se jedná o dvě velmi úzce spojené věci. Herní design je výrazně ovlivněný tím, co hardware dovoluje a zároveň změna hardware vytváří nové žánry či jiné ničí.

DRUHÝ DÍL WOLFCASTU O HARDWARU A HERNÍM DESIGNU USLYŠÍTE ZDE! (KLIKNĚTE)

Společně s moderátorem Martinem v tomto prvním díle detailně rozeberou herně designové doktríny, aneb na co je třeba se při vývoji her určitého žánru zaměřit – a proč tyto potřeby vlastně vznikají.

Jestli vás povídání zaujalo, poslechněte si Michalův podcast o digitálním audiuhardwarových katastrofáchčeskoslovenských počítačíchvynálezcích a vizionářích nebo o dětských počítačích a Jacku Tramielovi a další Wolfcasty.

Kde všude najdete podcasty Retro Nation?

Anchor
Spotify
Apple Podcasts
Google Podcasts
Overcasts
Pocket Casts
Radio Public
RSS Anchoru pro vaše podcastové aplikace
RSS Patreonu pro vaše podcastové aplikace

O podcastech Retro Nation

Wolfcast je série ohlédnutí za historickým hardwarem i hrami. Novinář a spisovatel Michal Rybka se sbírání historického hardwaru a informací o jeho vývoji věnuje celoživotně. Michal je kurátorem Alza Muzea a spolupracovníkem PCTuning.cz.

Wolfcast vychází 2x měsíčně. Pravidelně se střídá s Retro Notami od hudebního publicisty Jardy Konáše. Jednoduše řečeno: 2x měsíčně vychází Retro noty, 2x měsíčně Wolfcast. Občas do toho přiskočí rozhovor Pavla Dobrovského s lidmi od her v sérii Talk to… Nové i starší podcasty najdete na výše uvedených odkazech vždy v pondělí.

Podcasty a další obsah RetroNation.cz můžeme natáčet kvůli podpoře od komunity na Patreonu. Děkujeme vám za ni! Jakékoliv dotazy a připomínky pište na email retronationrulez@gmail.com.

Jeden myslel na “Wolfcast 53: Hardware a herní design 2

  • Když už byla zmínka o dotykových obrazovkách jako ovládacím prvku, který občas byl zpracován dobře a občas špatně, tak jsem si vzpomněl na trailer na hru R.U.S.E., kde dva hráči proti sobě hráli taktickou RTS na dotykových obrazovkách a čekal jsem boom podobných strategií na mobilech a ono nic. Nemluvě o tom, že tato hra šla ovládat i hlasem, což je ovládací prvek, který se nakonec dočkal jiného než herního využití a vy jste jej nezmínili. 🙂
    Každopádně díky za další skvělý díl.

    Reagovat

Napsat komentář: Ententeak Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *