Wolfcast 122: Vývoj her a peníze – 3
Třetí díl série Wolfcastu „Vývoj her a peníze“ rozebírá, proč je dnes herní marketing často stejně nákladný, nebo dokonce dražší než samotný vývoj hry.
V éře obrovské konkurence a globálního dosahu musejí tvůrci investovat do kampaní, které osloví hráče napříč všemi platformami, jazyky a trhy. Influencer marketing, celebrity a denní boj o zájem hráčů zvedá rozpočty do astronomických částek, což potvrzují příklady jako Witcher 3 nebo Cyberpunk 2077.
PODCAST SI MŮŽETE POSLECHNOUT NA SPOTIFY (KLIKNĚTE!)
Epizoda ukazuje, jak právě marketing rozhoduje o úspěchu titulu – bez masivního „day-one hype“ může i špičková hra rychle zapadnout. Investice do trailerů, eventů, placených recenzí nebo sběratelských edic tvoří zásadní část rozpočtu a jsou často klíčovým faktorem pro milionové prodeje. Porovnáváme konkrétní čísla u známých her a zmiňujeme rizika, která s sebou drahý marketing přináší, včetně krizí důvěry nebo reputace studia.
Kde všude najdete podcasty Retro Nation?
RSS Anchoru pro vaše podcastové aplikace
RSS Patreonu pro vaše podcastové aplikace
O podcastech Retro Nation
Wolfcast je série ohlédnutí za historickým hardwarem, hrami a lidskými dějinami. Novinář a spisovatel Michal Rybka se sbírání historického hardwaru a informací o jeho vývoji věnuje celoživotně. Michal je kurátorem Alza Muzea a spolupracovníkem PCTuning.cz.
Podcasty a další obsah RetroNation.cz můžeme natáčet kvůli podpoře od komunity na Patreonu. Děkujeme vám za ni! Jakékoliv dotazy a připomínky pište na email retronationrulez@gmail.com.
