Artefakt: Stronghold
Můj pane, naše zásoby se tenčí! Na tuhle stavbu nemáte dost zlata, můj pane! Sýpka je prázdná, pane!
Taky jste toho zakukleného nosiče špatných zpráv nenáviděli? Člověk se snaží postavit si fortelný hrad, a pořád aby se jen staral o to, jestli má kovář plný břich! Stronghold z roku 2001 nám ukázal, že být středověkým pánem nebyla žádná legrace. To ovšem neznamená, že by to nebyla zábavná hra! Ve skutečnosti se jedná o velmi příjemnou, byť místy trošku nevyladěnou, strategii kombinovanou se zjednodušenou správou hradu.
Díky jejímu úspěchu mohli vývojáři z Firefly vyrobit další hromadu pokračování, spin-offů, remaků, remasterů a dalších vylomenin. My se ale podíváme na vývoj úplně prvního dílu a mrkneme se na to, jak tenhle kousek funguje po dvaceti letech od vydání.