Artefakt World of Goo je tady! Sledujte 13. 9. od 18:00
Když ve dvou se to lépe táhne a kuliček není nikdy dost.
Když Kyle Gabler a Ron Carmel odešli z Electronic Arts s rozpočtem deseti tisíc dolarů, věděli, že je to teprve začátek jejich skutečné herní kariéry. Založili studio 2D Boy a měli v záloze projekt ze školních let, který se pod jejich rukama postupně proměnil v hru World of Goo. Ta vyšla v roce 2008, získala dvě ocenění na Independent Game Festivalu a byla vyhlášena hrou roku hned několika médii včetně MetaCritic. Hra nejprve vyšla na PC a Nintendo Wii prostřednictvím WiiWare, později se díky svému úspěchu dostala i na mobilní platformy a dočkala se verze pro Nintendo Switch. Jak se mohl tak úspěšný projekt zrodit z práce pouhých dvou lidí? To si povíme v dnešním Artefaktu.
SLEDUJTE ARTEFAKT WORLD OF GOO 13. 9. OD 18:00 ZDE! (KLIKNĚTE)
World of Goo je logická puzzle hra, ve které hráči spojují kuličky tak, aby vytvořili struktury schopné překonat nastražené překážky. Hra kombinuje logické hádanky s fyzikálními prvky a každá kapitola představuje nové výzvy díky kuličkám s různými vlastnostmi. Některé se přilepují k povrchu, jiné explodují, což dává hráčům neustále nové úkoly. Jádro hry je jednoduché, ale s rostoucí obtížností je nutné stavět stále složitější konstrukce. To vše je zabaleno do roztomile strašidelné grafiky, za kterou by se jistě nestyděli ani v Amanita Design.