Artefakt The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth sledujte 27. 9. od 18:00
Jedna real-time strategie vládne všem, jedna jim vše káže.
Kdybyste hledali první real-time strategii ze světa Pána prstenů, zabrousili byste až do roku 1988, kdy vyšla War in Middle Earth. Jenže upřímně, vzpomene si někdo na ni? Nebo na jejího nástupce v podobě War of the Ring z roku 2003? Ne, protože nejznámější (objektivně) a nejlepší (subjektivně) real-time strategií z universa kolem prstenů moci je přece Bitva o Středozem z roku 2004! Ta v základu nabízí dvě různé kampaně. V té za dobrou stranu si projdete známými místy z filmové trilogie. Začínáte v Morii a postupně se dostanete až k bitvě na Pelennorských polích. Do alternativní historie nahlédnete v kampani za Mordor, kde dobyjete Helmův žleb a pokračujete sérií vítězství až k podrobení Minas Tirith a vítězstvím Saurona. A pak je tu samozřejmě multiplayer. Oficiální servery sice byly vypnuty s vypršením licence v roce 2010, ale na neoficiálních serverech si zahrajete i dnes.
SLEDUJTE ARTEFAKT THE LORD OF THE RINGS: THE BATTLE FOR MIDDLE-EARTH 27. 9. OD 18:00 ZDE! (KLIKNĚTE)
O vývoj se postarali v EA Los Angeles. Jako engine si zvolili SAGE, což byl přejmenovaný W3D. Ten používali ve studiu Westwood, které zavřelo brány v roce 2003. Setkat se s tímto enginem jste tak mohli už ve hrách Emperor: Battle for Dune nebo Command & Conquer: Renegade. Bitva o Středozem trochu mate názvem. Jde nejen o samotné bitvy. Kromě pohybu armád se ujmete také správy zdrojů a stavění základen. I přes obrovský crunch, kvůli kterým EA skončilo i u soudu, hra nakonec vyšla těsně před Vánoci 2004 a získala obrovský zájem hráčů a později byla několikrát nominována na nejlepší strategii roku.