Artefakt o The Elder Scrolls: Arena je tady! Sledujte 4. 4. od 18:00
Máte arénu? A mohla bych ji vidět?
Bethesda Softworks na začátku devadesátých let měla našláplou kariéru v podobě sportovních titulů a her s filmovou licencí. Jenže kam dál? Přece nebudou donekonečna vyvíjet jen hokej, basketbal a Terminátory? Když už ale měli zkušenost se sportem, co takhle udělat akční hru se sportovní tematikou? Například boje gladiátorů v arénách, to se bude líbit! Jenže jak šel čas, kromě arén přibyl i okolní svět, k němu neprozkoumané dungeony a fantazijní příběh. Ještě aby ne, když tvůrci byli fanoušci Dungeons and Dragons a cestu jim ukázala Ultima Underworld. A co ty Areny? Ty z obsahu nakonec zmizely. A jak vznikl první díl dnes kultovní série The Elder Scrolls, si povíme v dnešním Artefaktu!
SLEDUJTE ARTEFAKT THE ELDER SCROLLS: ARENA 4. 4. OD 18:00 ZDE! (KLIKNĚTE)
Když v roce 1994 The Elder Scrolls: Arena vyšla, získala hned několik prvenství, jako například dynamické osvětlení nebo procedurálně vytvořený svět na kontinentu Tamriel o rozloze šesti milionů čtverečních kilometrů. Z původně akční rubačky v arénách se stalo plnohodnotné RPG, kterému Arena zůstalo jen v názvu. V době vydání to vypadalo, že hra nezaujme, ale její nepříliš vysoké prodeje v následujících měsících neklesaly, jak se mezi lidmi šířila pověst o obrovské hře s neskutečným množstvím obsahu. Nakonec se jí prodalo přes sto dvacet tisíc kopií a to není úplně málo vzhledem k tomu, že na ní pracovalo pouze dvanáct lidí, že?