Artefakt Gran Turismo je tady! Sledujte 4. 7. od 18:00
140 vozidel, 5 let vývoje a necelých 11 milionů prodaných kopií – to je Gran Turismo v číslech.
Projekt, který měl původně oslovit jen úzkou skupinu hráčů, se nakonec vyvíjel pět let a dal vzniknout legendární sérii, která žije dodnes. V jaké jiné hře na konci tisíciletí jste mohli začít kariéru tím, že jste složili zkoušky v autoškole a koupili si první ojetý vůz? V jaké jiné hře jste mohli vydělávat peníze, za ně nakupovat další auta, lepší autodíly a postupně se propracovávat do vyšších šampionátů? Z malého projektu dokázal vizionář Kazunori Jamauči se svým týmem vykřesat dílo, které se stalo nejprodávanější hrou první generace konzole PlayStation. Zapněte si pásy – závodní Artefakt právě startuje.
SLEDUJTE ARTEFAKT GRAN TURISMO 4. 7 OD 18:00 ZDE! (KLIKNĚTE)
V roce 1998 slavila konzole PlayStation již své čtvrté narozeniny, a dosud pro ni nebyl vyvinut žádný závodní titul, který by se snažil o realistické zpracování. Arkádových závodů bylo požehnaně, ale ty realistické byly zatím výsadou počítačů. Ani Jamauči nedostal na počátku své herní kariéry zelenou pro takový projekt – nejprve musel dohlížet na vývoj dvou arkádových závodů, než získal důvěru vydavatele. Vývoj Gran Turisma trval dlouhých pět let, a ani během nich se nepodařilo do finální verze dostat vše, co si tvůrci původně přáli.
