Artefakt F-22 Total Air War je tady! Sledujte 31. 5. od 18:00
Aneb cesta od simulátorů pro hráče po software pro britské letectvo
Britské studio Digital Image Design již na počátku své existence mělo jasné poslání: tvořit co nejlepší letecké simulátory. Alespoň s tímto cílem studio zakládali Martin Kenwright a Philip Allsopp. A hned jejich první počin F29 Retaliator z roku 1989 se zapsal do historie. Tahle hra je totiž brána jako třicátá šestá nejlepší hra pro Amigu vše dob podle časopisu Amiga Power. A tvůrci nezaháleli a s každým dalším leteckým simulátorem se o kousek zlepšovali, až v roce 1998 vydali F-22 Total Air War. Čím je tento simulátor o tolik jiný? Čím se vymykal oproti konkurenci a co s tím má společného Královské letectvo, to se dozvíte v dnešním Artefaktu.
Jak už název napovídá, v F-22 Total Air War usednete do kokpitu letounu F-22 Raptor, abyste zabránili nepříteli vyhrát ve fiktivním konfliktu nad Rudým mořem. Zajímavé ovšem je, že mise jsou náhodně generované a tedy nezažijete ani jednou to stejné zadání. Jednou vás nepřátelé přepadnou z jiné světové strany, podruhé máte poškozenou hydrauliku, jindy je potřeba během letu doplnit palivo. Hra má důraz také na strategická rozhodnutí. Každé misi předchází briefing, kde si můžete naplánovat své kroky a vybavit letoun další výstrojí. A pokud jste viděli obal hry, nepřekvapí vás také možnost řídit strategická rozhodnutí mise s pomocí letounu AWACS.