ArtefaktRETRO TV

Artefakt: Portal

FPS od Valve a ještě k tomu bez nepřátel a zbraní? Ano!

Když se v roce 2004 objevila v Half-Life 2 zbraň gravity gun, vyvolala revoluci. Nejenže ukazovala, co dokáže simulovat implementovaný fyzikální engine Havok, ale zároveň hra dávala hráči volnost využití okolního prostředí jako doposud žádná jiná. A tak proč nevytvořit hru, která bude celá postavená na průchodu prostředím a místo nepřátel bude hráč čelit fyzikálním hádankám? Jen místo gravitační pistole mu dáme do ruky zařízení na tvorbu teleportů a základní myšlenka hry Portal byla na světě.

SLEDUJTE ARTEFAKT O PORTAL  7. 10. OD 18:00 ZDE! (KLIKNĚTE)

Portal by nikdy nevznikl, kdyby nebylo hry Narbacular Drop a její tvůrkyně Kim Swiftové. Právě její prvotina využívala teleporty jako klíč k logickému řešení hádanek a puzzlů. Sám ředitel Valve, Gabe Newell, nabídl Kim a jejímu týmu místo, pokud dokážou vytvořit podobnou hru pod hlavičkou jeho firmy. A udělal dobře. Portal letos 10. října slaví své patnácté narozeniny a i po letech vrcholí žebříčkům jako jedna z nejlepších her všech dob, ať už jde o samotnou hratelnost, vtipné dialogy s umělou inteligencí jménem GLaDOS nebo postupně stupňující napětí. Opravdu je slíbený dort lež?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *